دانلود فیلم شماره 10

دانلود فیلم شماره 10 (1401)

مدت زمان: 1:42:51 کشور:

فرار از اینجا بهترین راهه چون همه‌مون ازش می‌ترسیم

رضایت کاربران
0% (0 رای)
حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.

دانلود فیلم «شماره 10 ده»

دانلود فیلم شماره 10
ژانر: جنگی | هیجان انگیز| اجتماعی
سال تولید: ۱۴۰۱
سال انتشار: ۱۴۰۲
بازیگران: مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری، بهرنگ علوی، مهدی زمین پرداز، صحرا اسداللهی و احمد کاوری
کارگردان: حمید زرگرنژاد

توضیحات

دانلود فیلم شماره 10 : فیلم «شماره 10» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، به عنوان اثری برگرفته از زندگی اسرای جنگ، زمان نمایش در جشنواره فجر با استقبال خوبی روبه‌رو شد و بعد از پخش تلویزیونی، حالا در اکران هم واکنش‌های مثبتی دریافت کرده است. سایت‌های مختلفی درباره این اثر نقدهایی منتشر کرده‌اند که به بهانه اکران فیلم، برخی از موارد مهم این نقدها را مرور می‌کنیم.

نقد کارگردانی

 

کارگردانی ، یکی از مواردی که در نقدها به عنوان نکات مثبت فیلم روی آن تاکید شده، استفاده درست از زبان تصویر است. در یکی از نقدها آمده: «شماره ۱۰ فیلم با تکنیکی است. و حمید زرگرنژاد نشان داده است که مدیوم سینما و زبان تصویر را به خوبی می شناسد. زوایای دوربین، اندازه نما، تقطیع و برش های کاربردی در میزانسنی محدود نشان از توانمندی فیلمساز در خلق اثری قابل قبول حکایت دارد. از دیگر نقاط بسیار مهم در ساخته این کارگردان می‌توان به طراحی صحنه، نور و موسیقی آن توجه کرد که به شدت کاربردی و در خدمت اثر از آب درآمده و توانسته است با ایجاد سایه روشن های مناسب و فضاسازی درست صحنه ای به روح روایت خود عمق و غنا بخشد.»

در نقد دیگری به این مسئله اشاره شده که کارگردان تعلیق خوبی ایجاد کرده. و از این نظر مخاطبان را با خودش همراه می‌کند: «داستانی جذاب را صرفاً با موضوع انجام یک ماموریت بزرگ در قالب فرار از زندان قفس امن و رساندن اسامی 42 تن از اسرای امنیتی به دست صلیب‌سرخ درهم‌آمیخته است و در این راستا تعلیق و گره دراماتیک دو عنصر مهمی بوده‌اند که یاری‌رسان او شده‌اند و خالق اثر نیز حداکثر استفاده را از این دو عنصر چه در فیلمنامه و چه در ساختار خود به عمل‌آورده.»

در یادداشتی هم تاکید شده که فیلم یک جورهایی از روی آثار مرتبط با فرار از زندان الگو گرفته است: «به نظر می‌رسد فیلم بیشتر از اینکه برگرفته از زندگی اسرای ایرانی باشد. نگاهی به فیلم‌های هالیوودی در سبک فرار از زندان دارد. پلان‌های زیادی از فیلم شبیه فیلم‌های «رستگاری از شاوشنگ»، «بازداشتگاه شماره 17» و «یک محکوم به مرگ گریخت» است. هر چند نمی‌توان گفت صددرصد کپی است اما این شباهت ما را به بیشتر به یاد فیلم‌های هالیوودی می‌اندازد.»

نقد فیلمنامه

فیلمنامه در برخی نقدها تنها مسئله اصلی فیلم به فیلمنامه آن ارتباط داده شده. بعضی منتقدان نوشته‌اند که اگر فیلمنامه قدرتمندتری داشت، حتما عیار آن را بالاتر می‌رفت. در برخی نقدها نوشته شده که فیلم دیر به جریان می‌افتد و یک سوم ابتدایی کند پیش می‌رود. در نقدی آمده: «فیلمنامه اگرچه در بخش‌هایی دچار کاستی است و برخی داستانک‌ها نمی‌توانند به درستی در مسیر داستان اصلی قرار گیرند و چرایی برخی کنش‌ها و واکنش‌ها برای مخاطب معلوم نمی‌شود؛ اما در کلیت، با فیلمنامه‌ای مناسب مواجهیم که تا حد زیادی میتوان از ضعف‌های آن چشم پوشی کرد.» دانلود فیلم شماره 10 در ژانر اجتماعی

نقد بازیگری

بازیگری ، درباره انتخاب بازیگران و جنس بازی‌ها هم به نکات مهمی در نقدها  اشاره شده. در یکی از نقدها در این باره نوشته شده: «مجید صالحی در شماره ۱۰ توانسته است به خوبی از عهده نقش برآید و سیامک صفری دیگر بازیگر موفق این فیلم اگرچه با فیگوری تکرار شده از خود ظاهر گردیده اما دور از نقش نیست و بازی اش باورپذیر از آب درآمده است.

از دیگر بازی های خوب این فیلم بازی بهرنگ علوی در نقش یکی از مجاهدین خلق است. بازی باورپذیر و خوب بهرنگ علوی که سال پیش با اضافه وزن بیست و چند کیلویی در نقش دایی در فیلم شادروان به خوبی درخشیده بود این بار نیز خوش درخشید.» یکی از منتقدان درباره بازی مجید صالحی نوشته:«استفاده از بازیگری چون مجید صالحی برای ایفای نقش قهرمان داستان، با توجه به تجربه بازیگری های اخیر او در برخی سریال‌ها عجیب نبوده اما هرچند او تجربه ایفای نقش جنگی در تئاتر را هم سال‌ها قبل داشته اما با توجه به پیشینه جدی اش در آثار طنز که در ذهن مخاطب نشسته است، یک انتخاب جسورانه و ریسک‌آمیز بوده است؛ ریسکی که نتیجه را ۵۰-۵۰ کرده.».

جوایز

فیلم «شماره ده» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، با بازی مجید صالحی، حسام منظور، مهدی زمین‌پرداز، سیامک صفری، بهرنگ علوی و … در چهار رشته بهترین بازیگر مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین طراحی صحنه بیشترین سیمرغ را گرفت.

  • زبان: فارسی

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

چرا بعضی فیلم و سریال ها صدا ندارند؟

از پلیر های قدرتمند و بروز مثل VLC و KMP استفاده نمایید.

اشتراک تهیه کرده ام اما هنوز فعال نشده ؟

اگر مشکلی در فعال شدن اشتراک بعد از پرداخت موفق دارید از طریق بخش تیکت ها در پنل کاربری مشکل را با پشتیبانی در میان بگذارید تا سریع ترین وقت ممکن حل شود.

آیا فیلم مورد نظر مارو قرار میدهد؟

بله فیلم و سریال درخواستی خود را از پنل کاربری درخواست دهید تا قرار گیرد.

چرا از خارج از کشور نمی‌توانیم دانلود کنیم؟

برای مسائل کپی رایت دسترسی دانلود از خارج ایران بسته میباشد لذا اگر از ابزار های تغییر IP استفاده میکنید آنرا خاموش کرده و با IP ایران وارد سایت شوید.